2009. december 29., kedd

Aki keres, az talál...

Nemrég felfedeztem, hogy hol rejtőznek azok a keresőszavak ill. -kifejezések, amikkel rám talált valaki (már ha valahonnan keresett). Csodálom, hogy némelyik alapján eljutott valaki idáig :-)

Az év végére való tekintettel íme egy nem reprezentatív, de érdekes kivonat a keresőkifejezésekből, némi saját kiegészítéssel...

Gyakoriak:

, valamint futottak még:

  • langosuzlet svedorszagban (jelentem, vannak!)
  • svédországi munka nyelvtudás nélkül (nincsenek)
  • munkahej norvegiaban (hej, hej ;) )
Hosszú távra tervező olvasótól:

  • eladó lakások stockholmban ---> pl. a Hemnet-en

Kulináris érdeklődésűek előnyben:

  • pepparkakor recept (csak svédül találtam meg)
  • folyekony glukoz bolt (tippem szerint a nagyobb szupermarketekben kapható)
  • glögg koncentrátum (ilyen is létezik? akkor már inkább az s.k. forralt bor!)
  • jávorszarvas recept (az älg-re kell rákeresni...a recept az svédül is recept)
  • ebéd kalória (hát igen, az ebéd az kalória is egyben)

Számmal kapcsolatosak:

  • 10 éves szerelem
  • 14 év ajándék
  • 2 reszes konyvespolc
Politikai érdeklődésű:

  • cop15 konferencia magyar delegáció

Kíváncsi:

  • dánia malmő vonatjegy ára (kb. 150 svéd korona oda-vissza, Jojo kedvezményes kártyával vásárolva)
  • hälsningar mit jelent (üdvözlettel)
  • hol kapható snus budapesten (Magyarországon nem kapható)
  • mire jó a panodil? (ld. Panadol, fájdalomcsillapító)
  • mit érdemes vásárolni svédországban (az attól függ...viszont jó téma egy későbbi bejegyzéshez)
  • hogyan kell a patika penztar kártyát aktiválni (passz!)
Bútororientált:

  • finn lakberendezés skandináv (megjegyzem, Finnország nem skandináv, csak északi ország)
  • expedit polc eladó
EU-s állást kereső:

  • görögországi pék munkák nyelvtudás nélkül

Nem EU-s állást kereső:
  • irakba munkak nyelvtudas nelkul (nagyon elszánt lehetsz, gratula!)

Modern művészetet kedvelő:

  • modern festmények
  • kenyérsütő festmény (ez komoly? bár modernnek modern...)
Gyermeki lélek:

  • koppenhágában szaunázni fűrdőrujában (sic!)

Egyéb izgalmas témákban keresők:

  • nyomtatható hercegnős játékpénzek
  • svéd vs angol éjszakai bárok összehasonlító videója (van ilyen?...)
  • tusfürdő kilencvenes évek
  • vicces gyógyszerek (na, ez engem is érdekelne)
  • gumicsizma történelme
  • beugratós kérdések
  • mindenféle dolog

A nap svéd szava: sökord (keresőszó)

6 megjegyzés:

Manka írta...

Hihi, ezek nagyon jók! Elárulod, hol lehet rájuk találni?

(Kedvencem a mindenféle dolog, kicsit ADD-s jellemre vall, hogy semmi nem köti le, de minden érdekli :)

Bodzás Vendégház írta...

És hol lehet rálelni ezekre a keresőszavakra? Tényleg izgalmas, engem is érdekelne...

kisrumpf írta...

Hmmm, pepparkakor... van eredeti, megbízható stb. recepted? Mert a neten ezerféle van fent, na de melyik az igazi??

Nekem legutóbb a legérdekesebb keresés a "sürgősségi fogamzásgátlás" volt. Azóta már beszereztem az infókat, csak meg kellene írni a szócikket :-)

Emőke írta...

Zsuzsa, Manka: Azt nem tudom, hogy a blog felületen belül meg lehet-e ezeket a keresőszavakat találni. Nekem egy külső programocskám van, a ShinyStat (a jobboldali menü legalján van a számlálója), abban találtam meg a statisztikát...

Kisrumpf: Sajnos még nem csináltam pepparkakor-t, szóval nem tudom, melyik receptből mi lesz és melyik az igazi...bár én talán a svéd nyelvűekből válogatnék, mert az autentikusabbnak tűnik. De talán jövőre többet tudok majd ;)

lucillaposta írta...

Érdekes lista :-)

Folyékony glükózt (minő meglepetés :-)) a patikában lehet venni: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=102994) A glögg koncentrátumként pedig szintén patikai készítmény fűszerkivonatot ajánlanám: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=102984 .

Névtelen írta...

Én így találtam ide:
"eladó kivik kanapé" :D:D